Astronomska 🪐 noč

V mesecu novembru je na naši šoli potekala astronomska noč. K udeležbi in sodelovanju so bili povabljeni učenci od 4. do 9. razreda, in sicer nadarjeni ter učenci iz višjih razredov, ki obiskujejo izbirni predmet Sonce, Luna, Zemlja. Dogodek je potekal dva dni, in sicer v petek popoldan in v soboto ves dan. Učenci so imeli priložnost udeležiti se različnih delavnic, ki so bile razporejene po področjih. V petek so celo popoldne preživeli v mobilnem planetariju Odiseja, ki je gostoval na osnovni šoli. Mobilni planetarij s pomočjo multimedijskih vsebin omogoča, da doživiš skrivnosti vesolja na izkustven način, hkrati pa so vsebine o vesolju predstavljene na poljuden način. Učenci so se tako spraševali, kaj je galaksija in koliko galaksij poznamo, kako veliko je vesolje, zakaj je Pluton izgubil status planeta, ali tudi okoli drugih zvezd krožijo planeti, zakaj zvezde svetijo in kakšen je življenjski cikel zvezd, kako nastanejo črne luknje in kje je najbližja, ki  smo jo odkrili, kako smo prišli do znanja o vesolju ter zakonov, ki urejajo gibanje planetov okoli Sonca, kako izstrelimo raketo in koliko časa traja potovanje na Mars, zakaj se planeti vrtijo okoli osi in zakaj se gibljejo okoli Sonca. Do odgovorov na vsa ta in še druga vprašanja so prišli s pomočjo eksperimentov v planetariju. Sledila je še uporaba teleskopa in zvezdnih kart in tako je bil prvi dan zaključen.

Drugi del in hkrati drugi dan Astronomske noči je potekal v različnih delavnicah, ki so jih za otroke različne starosti in razredov pripravile učiteljice šole.

Pri angleški delavnici so se učenci preizkusili v kvizu znanja in poznavanju vesolja. Po uvodnem pogovoru so si najprej ogledali video, kako si astronavti, ki živijo v vesolju, privoščijo kozarec vode. Tudi vi si lahko ogledate, kako si astronavti umivajo lase.: https://www.sciencekids.co.nz/videos/astronauts/washinghairinspace.htmlezavi. Nato so se razdelili v skupine, saj tekmovalni duh pomaga k večji zbranosti. Najprej so tekmovalci reševali besedne premetanke astronomskih pojmov v angleščini, nato pa so tekmovali v kvizu iz poznavanja našega osončja. Nadaljevali so z delom v skupinah. Vsaka skupina je dobila gradivo, iz katerega so črpali informacije za svoj kviz. Ker so seveda tekmovali drug proti drugemu, niso poznali milosti in na marsikatero vprašanje bi znali odgovoriti le zelo zavzeti ljubitelji astronomije … no, morda so jih pa že spoznali? 

Socialna delavnica je bila namenjena predvsem učencem višjih razredov, kjer so se posvetili sebi. Odkrivali so, kaj jih dviguje in kaj jih »vleče dol« oziroma kaj jih sprošča in kaj jih obremenjuje. Nato so se posvetili bodočim poklicem, se pogovorili o tem, zakaj jih le-ta navdihuje. Poiskali so razlike med kompetencami in kompetentnostjo ter našteli pomembne kompetence za izbrane poklice. Osrednji del delavnice je predstavljala izdelava Knjige mojega življenja, kjer so učenci risali ali pisali o njih zdaj in o tem, kako se vidijo v prihodnosti. 

Literarno-gledališka delavnica je potekala skozi igro vlog, kjer gre za metodo izkustvenega učenja, ki omogoča izgradnjo poglobljenega razumevanja učne snovi ter spodbuja k razvijanju raznovrstnih miselnih veščin. Učenci so samostojno, domiselno in ustvarjalno predstavili neko situacijo, ustvarjali dramske prizore (poosebili planete), izdelali družabno igro … Tematika vseh aktivnosti je bilo vesolje (planeti). Namen delavnice pa, da naj bi  dramski prizori bili del učnega procesa (uvodna motivacija, preverjanje) pri pouku fizike v 8. razredu.

Pri likovni delavnici 2. triade so učenci iz papirja izdelali našo galaksijo, kar jim je vzelo kar nekaj časa, saj so želeli biti kar se da natančni pri izrezovanju in barvanju. Nastali so čudoviti izdelki, ki so bili odraz skupnega dela in dela v parih. Za zaključek je vsak učenec iz plastenke izdelal raketo. Te so bile prava atrakcija ob zaključku dogodka.     

V delavnici izbirnega predmeta Sonce, Luna, Zemlja je bil cilj izdelava makete enega izmed pojavov v vesolju. Večina učencev se je odločila za izdelavo naše galaksije s pomočjo stiropornih kroglic, par učencev pa za model črne luknje.

Dogodek Astronomska noč se je zaključil z razstavo izdelkov na odru v šolski avli in s spustom raket na igrišču pred šolo. Po varnem pristanku nazaj na Zemlji smo se vsi polni novih spoznanj in vtisov poslovili.

Besedilo in fotografije: Špela Casagrande, Betka Jamnik, Tamara Jovičić, Lara Lipnik, Mateja Pogorelc

(Visited 84 times, 1 visits today)
 
 
 

Deli



 
 
 
 
Dostopnost