Lansko pomlad se je OŠ Šmarje – Sap uspešno prijavila na evropski razpis programa Erasmus +. Učitelji smo se na izmenjave pripravljali kar nekaj časa, projekt pa je nekoliko zaustavila tudi Corona situacija.

V letošnjem šolskem letu je le napočil čas, ko so se pričele izvajati mobilnosti. Učiteljici Sabina Kastelic in Nataša Magaš sva v marcu odpotovali na Europass Teacher Academy na Tenerife. Izobraževanja z naslovom Enough Theory, Let´s play! Fun Games for Developing the Whole Child so se udeležili učitelji iz Nemčije, Madžarske, Hrvaške in Slovenije. Predavanja je vodila ga. Veerle Ponnet, svetovalka za neuroedukacijo. Poskrbela je za odlično vzdušje v skupini in nas obogatila z novimi znanji.

Skozi teden smo spoznavali različna področja. Začeli smo z ice breaks activities, da smo se bolje spoznali. Predavateljica je poudarila pomembnost uporabe iger za krepitev medsebojne povezanosti v skupini.

Dotaknili smo se holističnega poučevanja ter pomembnosti krepitve in izpostavljanja močnih področij posameznika. Za razvoj  mentalnih sposobnosti je izredno pomembno gibanje. Gibanje aktivira možganske funkcije in tako učenje poteka kvalitetnejše in bolj lahkotno. Z gibanjem aktiviramo vse možganske podsisteme za učenje. To ni zgolj kognitivni proces, ampak aktivnost celega telesa. Spoznali in preizkusili smo več kratkih (2 minutnih) »brain break« dejavnosti, ki jih vsak učitelj lahko uporabi v svojem razredu.

Govorili smo tudi o čuječnosti in o aktivnostih, ki pri učencih omogočajo varno in sproščeno izražanje njihovih čustev. Velik pomen pri sposobnosti izražanja čustev ima odkrivanje samega sebe in svojih čustev ter posledično olajšati otrokom, da izražajo osebna čustvena stanja. Pri tem je zelo uspešna metoda meditacija, ki je sicer za otroke v začetku nenavadna, tuja, morda smešna in jim je nelagodno, po nekaj vajah, pa se navadijo in jim pogosto postane del dnevne rutine v šoli in tudi v odrasli dobi.

Aktivno poslušanje nepogrešljiv del dobre komunikacije in dobrih medsebojnih odnosov. Kadar aktivno poslušamo, bo oseba, ki nam podaja informacije dobila občutek, da ima vso našo pozornost, kar krepi tudi odnos učenec – učitelj.  Aktivno poslušanje omogoča višjo raven poslušanja, zato je nujen del učnega procesa.

Zadnji dan tečaja sva udeležencem tečaja kratko predstavili Slovenijo ter jim razdelili drobne pozornosti v spomin. Med njimi je bila tudi orehova potica, ki je nihče od udeležencev ni poznal. Bili so prijetno presenečeni.

V prostem času smo se učitelji družili ter izmenjevali izkušnje o šolskih sistemih. Ogledali smo si tudi otok. Tenerife je znan kot otok večne pomladi, zato je med turisti priljubljena turistična destinacija. Naš tečaj je potekal na severnem delu otoka, ki je bolj zelen in bogat z rastlinjem, južni del pa je toplejši, a tudi bolj puščavnat. Organizatorji so organizirali tudi voden ogled mesta La Laguna, v katerem je potekal tečaj. Na sobotni dan je Erazmus + organiziral ekskurzijo na najvišji vrh Španije, vulkan Pico el Teide, ki je visok 3715 metrov. Vulkan je del narodnega parka El Teide, ki ga je Unesco razglasil za svetovno dediščino leta 2007. Naju je otok navdušil in z veseljem sva odkrivali njegove znamenitosti.

Podrobnejši dnevnik potovanja pa je objavljen na tej povezavi – klik

Sabina Kastelic in Nataša Magaš

Fotografije: Kastelic, Magaš

(Visited 211 times, 1 visits today)
Dostopnost